Zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami
Obietnica...
Osoba, która zgłębi wiedzę na szkoleniu "Zarządzanie zespołem" pozna teorię dobrego teamu, ukształtuje umiejętność pracy zespołowej, nabędzie i rozwinie zdolności świadomego kierowania zespołem, pozna własne zalety i słabości w kontekście pracy w grupie. Określi optymalną indywidualną dla każdego uczestnika rolę w zespole, wynikającą z jego predyspozycji i cech charakterologicznych, pozna różne formy motywacji, uświadomi sobie potrzeby standaryzacji oceny pracowników, udoskonali umiejętności udzielania i przyjmowania pochwał i krytyki oraz umiejętności samooceny i oceny innych członków zespołu (przełożonych, podwładnych, współpracowników).
Dla kogo
- Menedżerowie pracujący z zespołami
- Liderzy organizacji
- Kierownicy działów
- Liderzy i kierownicy projektów
- Nowo awansowani liderzy i menedżerowie
- Specjaliści HR i trenerzy wewnętrzni
- Właściciele małych i średnich firm
- Osoby odpowiedzialne za transformację i zmiany w organizacji
Korzyści
- Nauczysz się zarządzać kluczowymi kompetencjami lidera zespołu
- Nauczysz się rozpoznawać preferowane role zespołowe członków zespołu i w miarę możliwości dopasowywać do nich zadania członków zespołu
- Nauczysz się zarządzać swoja postawą podczas konfliktu w zespole
- Nauczysz się zarządzać procesem konfliktu w zespole
- Nauczysz się odczytywać kanał motywacji pracownika i dostosowywać rodzaj działań, zadań, nagród adekwatny do preferowanego stylu bycia motywowanym u pracownika
- Nauczysz się obiektywizować ocenę pracownika
- Nauczysz się udzielać pochwały i krytyki w sposób konstruktywny oraz rzetelny w oparciu o fakty
- Nauczysz się przyjmować informację zwrotną od pracowników
TO TY DECYDUJESZ!
Program szkolenia
Dzień 1: Zarządzanie zespołem i zmianą
- Dobry pracownik – dobry biznes – duża satysfakcja
- Potencjał pracowników i umiejętne jego wykorzystanie
- Tworzenie efektywnej struktury zespołu i czytelnych zakresów czynności
- Etapy rozwoju pracownika i zespołu
- Współodpowiedzialność zespołowa – metoda „We play the game”
- Strategie wprowadzania i zarządzania zmianą
- Zmiany a rzeczywistość
- Przygotowanie firmy do planowanych zmian
- Akceptacja zmiany jako kompetencja
- Budowanie poczucia przynależności do firmy
- Znaczenie kreatywności i elastyczności w zmianie
- Fazy przechodzenia przez proces zmiany
- Etapy procesu wprowadzania zmian
- 5 barier wprowadzania zmiany
Dzień 2: Identyfikacja z firmą czynnikiem motywacji
- Marka zaczyna się od komunikacji
- Kultura dialogu zamiast komunikacja „góra-dół”
- Wsłuchaj się z głos pracownika
- Zaangażowanie pracowników – Czym jest? Po co? Dla kogo?
- Czynniki budujące zaangażowanie
- Zaangażowanie a wyniki biznesowe
- Zaangażowanie a satysfakcja
- Rola zarządu oraz rola managera w procesie budowania wizerunku
- Pracownik ambasadorem marki
- Co kultura organizacji ma wspólnego ze światem EB
Liczba godzin: 16
Miejsce i termin – do ustalenia.