Rekrutacja i selekcja pracowników

Obietnica...

Uczestnik zdobędzie praktyczne umiejętności i wiedzę, które pozwolą jej skutecznie rekrutować i selekcjonować pracowników, tworzyć trafne opisy stanowisk oraz rozumieć potrzeby i zachowania kandydatów. Po szkoleniu będzie lepiej przygotowana do prowadzenia procesów rekrutacyjnych zgodnie z najlepszymi praktykami, co przełoży się na lepsze dopasowanie nowych pracowników do organizacji.

 

Dla kogo

  • Specjaliści i menedżerowie działów HR – odpowiedzialni za rekrutację, selekcję, wdrażanie i rozwój pracowników.
  • Kierownicy liniowi i menedżerowie zespołów – zaangażowani w procesy zatrudniania i budowania zespołów.
  • Osoby zajmujące się planowaniem zatrudnienia i zarządzaniem zasobami ludzkimi – np. dyrektorzy personalni, HR Business Partnerzy.
  • Pracownicy administracyjni wspierający procesy rekrutacyjne – np. asystenci działu kadr.
  • Osoby przygotowujące się do roli rekrutera lub specjalisty ds. personalnych – chcące zdobyć kompleksową wiedzę z zakresu rekrutacji i selekcji.
  • Właściciele małych i średnich firm – samodzielnie realizujący procesy kadrowe i poszukujący skutecznych narzędzi oraz metod doboru pracowników.
  • Specjaliści ds. rozwoju kompetencji i szkoleń – zainteresowani oceną potencjału pracowników oraz planowaniem ich rozwoju.
  • Osoby odpowiedzialne za employer branding – chcące połączyć skuteczną rekrutację z budowaniem wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy.
 

Korzyści

  • Przygotowanie do wdrożenia skuteczniejszych metod rekrutacji i selekcji pracowników
  • Umiejętność tworzenia prawidłowego opisu stanowiska pracy
  • Poznanie metod i schematów rekrutacyjnych
  • Praktyczne przećwiczenie procesu rekrutacji w bezpiecznym środowisku szkoleniowym
  • Rozwój kompetencji społecznych w zakresie prowadzenia rekrutacji
  • Zdobycie wiedzy na temat najlepszych praktyk rekrutacyjnych
  • Umiejętność rozumienia kandydatów, ich reakcji i zachowania podczas rozmów kwalifikacyjnych
  • Zwiększenie efektywności prowadzonych procesów rekrutacyjnych
  • Lepsze dopasowanie kandydatów do stanowisk i kultury organizacyjnej firmy
 

Program szkolenia

1: Opis stanowisk i zakresy czynności

  • Formularze stanowiskowe
  • Poziomy zaszeregowań
  • Matryca kompetencji
  • Formułowanie zakresów czynności
  • Charakterystyka pracownika – typologia kandydatów

2: Wybór kandydatów do rekrutacji

  • Poszukiwanie kandydatów
  • Jak przeprowadzić wstępną selekcję CV?
  • Kontakt z kandydatami
  • Uwaga na dyskryminację

3: Przygotowanie do rekrutacji

  • Planowanie procesu
  • Kwestionariusz osobowy – jak go stworzyć?
  • Przygotowanie i struktura rozmowy rekrutacyjnej
  • Lista kontrolna do rozmowy rekrutacyjnej
  • Jak połączyć rekrutację z budowaniem wizerunku firmy
  • Określenie kryteriów selekcji

4: Rekrutacja

  • Przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
  • Pytania w rekrutacji
  • Obserwacja kandydata
  • Obserwacja zachowań
  • Rodzaje wywiadu
  • Zakończenie rozmowy rekrutacyjnej i co dalej

5: Po co w ogóle oceniamy?

6: Dobre praktyki do wdrożenia w naszej firmie

7: Dostosowanie kwalifikacji do rzeczywistych wymagań związanych ze stanowiskiem

8: Poszukiwanie talentów w jednostce

9: Rozszerzenie kwalifikacji

10: Wdrożenie kandydatów do firmy

11. Praca z potencjałem i rozwój kompetencji

Ilość godzin: 16h

Miejsce i termin: do ustalenia

Zgłoś swój udział

Zgłoś zapotrzebowanie

To pole jest wymagane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Podaj prawidłowy adres E-mail.
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Pole jest wymagane
Zaznacz pole antyspamowe.

 

 

Galeria zdjęć ze szkolenia

Copyright 2009-2025 Akademia Kompas

Projekt i wykonanie StudioAlfa.pl tworzenie stron Joomla