Program szkolenia
Dzień 1
Moduł I: KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – FUNDAMENTY
- Zapoznanie się uczestników i trenera, kontrakt
- Komunikacja wewnętrzna – najnowsze trendy, podejście tradycyjne i współczesne
- Jak wspierać zaangażowanie pracowników poprzez działania komunikacji wewnętrznej – kluczowe założenia
Moduł II: STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO KOMUNIKACJI
- Rola komunikacji wewnętrznej w organizacji. Powiązanie działań komunikacyjnych z priorytetami biznesowymi
- Elementy planowania strategicznego aktywności komunikacyjnych
- Tajemnica skuteczności – właściwe określenie celu komunikacji
Moduł III: NARZĘDZIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Najczęściej stosowane narzędzia komunikacji wewnętrznej. Atuty i mankamenty poszczególnych grup narzędzi
- Optymalny dobór narzędzi – założenia i przykłady z praktyki
- Siła obrazu i historii w komunikacji wewnętrznej
Moduł IV: SKUTECZNE KOMUNIKATY
- Atrybuty skutecznego komunikatu. Sposoby zwiększania sugestywności komunikatów
- „Co w tym wszystkim jest dla mnie?”, czyli oczekiwania pracowników odnośnie do treści
- Tworzenie skutecznych komunikatów – ćwiczenia praktyczne
Dzień 2
Moduł I: EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MENEDŻERSKA
- Skuteczność komunikacji organizacyjnej a komunikacja menedżerska
- Model ról komunikacyjnych menedżera
- Jak wspierać rozwój kompetencji komunikacyjnych menedżerów i budować ich autorytet komunikacyjny
Moduł II: ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI
- Zmiana a przemiana. Wyzwania w zarządzaniu zmianą w organizacji
- Model zmiany/przemiany (W. Bridges)
- Jak komunikować, aby skutecznie przeprowadzać pracowników przez proces zmian
Moduł III: BADANIE EFEKTYWNOŚCI KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Projektowanie narzędzi pomiarowych w komunikacji wewnętrznej – kluczowe założenia
- Audyt komunikacyjne a mniejsze rozwiązania ewaluacyjne – szanse i zagrożenia
- Przygotowanie do stworzenia kwestionariusza ankietowego na potrzeby oceny wybranego elementu komunikacji wewnętrznej
Moduł IV: KONCEPCJE DESIGN THINKING I EMPLOYEE EXPERIENCE W KOMUNIKACJI
- Design Thinking a komunikacja wewnętrzna
- Możliwości wykorzystania podejścia Employee Experience w komunikacji wewnętrznej
- Konsultacja pomysłów uczestników na innowacje i działania wdrożeniowe w obszarze komunikacji wewnętrznej
Liczba godzin: 16
Miejsce i termin: do ustalenia