Zarządzanie emocjami

Obietnica...

Osoba, która posiądzie wiedzę na szkoleniu „Zarządzanie emocjami” wdroży w swoje życie strategię zarządzania emocjami w pracy, która koncentruje się na rozwoju inteligencji emocjonalnej, uczy samokontroli oraz trzeźwej oceny sytuacji niezbędnej do właściwych reakcji w danych okolicznościach.

 

Dla kogo

  • Dla osób, które na co dzień pracują bezpośrednio z ludźmi.
  • Dla osób chętnych do nauki budowania satysfakcjonujących relacji.
  • Dla osób, które chcą rozwinąć swoją samoświadomość.
  • Dla osób zainteresowanych powyższym tematem i rozwojem osobistym.
  • Dla ludzi, którzy mają poczucie, że w trudnych sytuacjach irytacja i złość przejmują nad nimi kontrolę,
  • Dla ludzi, którym zdarza się impulsywnie zareagować, a później wyrzucać sobie „po co to zrobiłem/-am?”,
  • Dla ludzi, którzy obawiają się, że emocjonalne reakcje wpływają na to, jak odbierają ich inni,
  • Dla ludzi, którzy pogrążają się w negatywnych, uciążliwych myślach, które blokują ich przed działaniem,
  • Dla ludzi, którzy mają poczucie, że czasem drobne rzeczy potrafią ich wyprowadzić z równowagi,
  • Poddają się emocjom innych ludzi i czują się tym przytłoczeni.
 

Korzyści

  • Zyskasz świadomość własnych emocji
  • Poznasz mechanizmy skutecznego zarządzania emocjami w pracy
  • Zrozumiesz wpływ emocji na nasze myśli i działania
  • Nabędziesz umiejętność słuchania i regulowania własnych emocji
  • Poznasz mechanizmy kontrolowania emocji i zachowania równowagi emocjonalnej
  • Zminimalizujesz wpływ negatywnych i uciążliwych myśli na samopoczucie i działanie
  • Nabędziesz umiejętności komunikowania się zgodnie z podejściem NVC (porozumienie bez przemocy)
 

Program szkolenia

Moduł I. Zarządzanie emocjami – samoświadomość

  • Inteligencja emocjonalna a emocje podstawowe (ćwiczenie rozpoznawania emocji podstawowych).
  • Cztery kroki zarządzania emocjami (omówienie).
  • Czułe punkty a zarządzanie emocjami (ćwiczenie indywidualne, omówienie).
  • Wpływ emocji na neurobiologię (case study).
  • Trzy mózgi człowieka a zarządzanie emocjami (omówienie teorii P. MacLeana).
  • Budowanie świadomości – jak uczymy się wyrażania emocji (omówienie).
  • Różnice indywidualne w postrzeganiu i zarządzaniu emocjami (omówienie).
  • Emocje w naszym ciele i ich role, pozytywne i negatywne.

Moduł II. Zarządzenie emocjami – komunikacja i budowanie relacji

  • Komunikacja interpersonalna z określonymi typami ludzi zgodnie z modelem DISC a zarządzanie emocjami (omówienie i ćwiczenia praktyczne).
  • Budowanie zdrowych i spokojnych relacji z określonymi typami osobowości (ćwiczenie indywidualne).

Moduł III. Zarządzanie emocjami – narzędzia radzenia sobie z emocjami w pracy

  • Rozpoznawanie stanu wewnętrznego a zarządzanie emocjami (ćwiczenie).
  • Czy możliwe jest zarządzanie emocjami? Jak odróżnić fakty od własnych przekonań? (ćwiczenie, omówienie).
  • Techniki zarządzania emocjami: podwójna dysocjacja, ćwiczenie mentalne, helikopter, RTZ, technika stop (ćwiczenie).
  • Techniki „czyszczenia emocji”.
  • Techniki kontroli emocji (smutku, lęku, złości itp.).
  • Umiejętność wyrażania własnych opinii, oczekiwań i potrzeb.
  • Techniki rozumienia emocji innych osób.
  • Techniki opanowania emocji podczas konfliktów.
  • Ćwiczenia fizyczne rozładowujące złość, smutek, poczucie obciążenia.

Ilość godzin: 8

Miejsce i termin: do ustalenia

Zgłoś swój udział

Zgłoś zapotrzebowanie

To pole jest wymagane
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Podaj prawidłowy adres E-mail.
Nieprawidłowe dane
Nieprawidłowe dane
Pole jest wymagane
Zaznacz pole antyspamowe.

 

 

Galeria zdjęć ze szkolenia

Copyright 2009-2025 Akademia Kompas

Projekt i wykonanie StudioAlfa.pl tworzenie stron Joomla