Od dwudziestu lat związany ze sprzedażą i zarządzaniem sprzedażą. Ekspert w obszarze strategii i technik sprzedaży do kluczowych klientów, budowania relacji z klientem sieciowym i współpracy z dystrybutorem w branżach farmaceutycznej i FMCG.
Wytrawny handlowiec, przenikliwy analityk i zorganizowany strateg. To również osoba obdarzona wszechstronnym umysłem, świetnie odnajdująca się zarówno w „miękkich” tematach dotyczących zarządzania zespołami i szkoleniach sprzedażowych jak i w uporządkowanym, matematycznym świecie systemów informatycznych.
Jest praktykiem, dlatego możesz spodziewać się mnóstwa porad i przykładów z prawdziwego życia. Przeprowadził ponad 800 dni szkoleń sprzedażowych i warsztatów strategicznych dla różnych zespołów w firmach w których pracował oraz na zlecenie firm zewnętrznych z branży farmaceutycznej, spożywczej, przemysłowej, budowlanej i finansowej. Zasad prowadzenia treningów biznesowych uczył się od najlepszych, przechodząc, między innymi, cykl szkleń dla trenerów Train the trainer organizowanych przez Procter&Gamble.
Prowadzi szkolenia dla Key Account Managerów i Key Accaunt Handlowców, Przedstawicieli Handlowych i Doradców Handlowych, Managerów zarządzających zespołem sprzedażowych. Jego obszary szkoleń to m.in.:
- Strategiczne zarządzanie kluczowym klientem. Najlepsze techniki, narzędzia i systemy.
- Wprowadzanie nowości produktowych i techniki obrony ceny w sieci handlowej.
- Sprzedaż w sektorze B2B z wykorzystaniem technik perswazyjnych.
- Badanie potrzeb klienta i sprzedaż projektowa.
- Złote zasady sprzedaży telefonicznej.
- Warsztat managera sprzedaży: coaching, delegowanie zadań, informacja zwrotna, zarządzanie czasem, planowanie, zarządzanie priorytetami.
- Train the trainer – szkolenie trenerskie dla managerów sprzedaży.