Obietnica

Osoba, która zgłębi wiedzę zawartą w szkoleniu "Efektywna komunikacja" i przełoży ją na praktykę, posiądzie wiedzę do samodzielnego, profesjonalnego i efektywnego komunikowania się, przekazywania informacji w otwarty, uczciwy, jasny, uporządkowany i konkretny sposób. 

Dla kogo:

- jeżeli chcesz poznać zasady efektywnej komunikacji z innymi,

- jeżeli chcesz otrzymywać konstruktywną informację zwrotną

- potrzebujesz konkretnych narzędzi, które ułatwią Ci komunikację z innymi,

- szukasz sposobów rozwiązywania konfliktów

- jeżeli chcesz odkryć swój naturalny styl komunikacji – poznanie swoich cech dominujących i uzupełniających

- jeśli chcesz komunikować w sposób jasny i zrozumiały

Korzyści

  • Definiuje zasady efektywnej komunikacji
  • charakteryzuje zasady efektywnej komunikacji
  • aktywnie słucha i zadaje pytania
  • komunikuje jasno, klarownie, zrozumiale
  • Wykorzystuje swój naturalny styl komunikacji do budowania atmosfery współpracy i porozumienia,
  • Korzysta ze swoich mocnych stron w oparciu o swoją dominującą rolę zespołową
  • Buduje wiarygodny przekaz oparty o zasady dobrej komunikacji,
  • Porozumiewa się w sposób efektywny z nastawieniem na słuchanie i zrozumienie rozmówcy,
  • Formułuje i przekazuje informacje zwrotne,
  • Stosuje komunikat JA i sprawnie budować asertywne wypowiedzi,
  • Diagnozuje u siebie jaką postawę przyjmuje w życiu, umieć rozpoznać postawę w komunikacji u swojego rozmówcy,
  • Wyraża swoje zdanie bez lęku, odmawiać bez poczucia winy i przyjmować odmowę,
  • Przyjmuje i reaguje na pochwałę.

 

 

Program szkolenia

  1. Komunikat Ja vs komunikat Ty w rozmowach 
  • wprowadzenie do efektywnej komunikacji
  • ćwiczenia
  1. Konstruktywna informacja zwrotna – Model FUO
  • dlaczego FUO?
  • FUOK
  • ćwiczenia
  1. Poziomy aktywnego słuchania
  • Parafraza
  • Klaryfikacja
  • Podsumowania
  1. Zasady nadawania i odbierania komunikatów
  • Komunikacja jedno- i dwustronna
  • Style społeczne w komunikacji
  • Blokady komunikacyjne
  1. Zasady komunikacji mailowej - studium przypadku
  2. Etyka komunikacyjna

Ilość godzin – 8h

Miejsce i termin – do ustalenia

Copyright 2009-2025 Akademia Kompas

Projekt i wykonanie StudioAlfa.pl tworzenie stron Joomla