Obietnica...
Osoba, która zgłębi zawartą w tej Akademii wiedzę i przełoży ją na praktykę w biznesie osiągnie sukces, a jeśli ma problemy, znajdzie klucz do ich rozwiązania. Tym kluczem jest zrozumienie własnego charakteru i schematów myślenia, a także uczuć i postępowania innych ludzi.
Dla kogo
Ten program jest dla Ciebie, jeśli:
- Chcesz wzmocnić swoją pewność siebie w roli menadżera.
- Potrzebujesz konkretnych narzędzi, aby lepiej zarządzać sobą, zespołem i firmą.
- Czujesz, że przejmujesz odpowiedzialność za zadania i cele innych.
- Widzisz, że Twoje otoczenie oddala Cię od celu lub opóźnia jego realizację.
- Chcesz, aby Twój głos w Twojej organizacji miał większe znaczenie.
- Chcesz lepiej przewodzić ludziom i stać się autentycznym LIDEREM.
- Jesteś otwarty, aby dobrze poznać siebie i bazować na Twoich mocnych stronach.
- Pragniesz uczyć się od najlepszych praktyków.
- Wiesz, że wiedza + umiejętności + nawyki są dźwignią rozwoju.
- Zależy Ci na tym, aby coś się zmieniło w Twojej postawie i autorytecie.
Akademia Przywództwa nie będzie dobrym wyborem, jeśli:
- Myślisz, że sam udział w Akademii coś zmieni.
- Wolisz pozostać w cieniu.
- Nie masz ochoty na spotkanie ze sobą samym i zmianę w swojej przestrzeni.
- Nie planujesz rozwijać się jako menedżer.
- Czujesz, że “wchodzisz” w to na siłę.
- Satysfakcjonuje Cię w 100% twój obecny poziom kompetencji zarządczych.
- Jesteś otwarty, aby dobrze poznać siebie i bazować na Twoich mocnych stronach.
TO TY DECYDUJESZ!
Zjazd I - Laboratorium samopoznania
Celem laboratorium psychologicznego samopoznania jest samoobserwacja, informacja zwrotna od grupy, osadzenie lub odkrycie we własnym stylu przywództwa i zbudowanie “bazy” do wejścia w kolejne elementy zarządzania. Jednym słowem podczas tego zjazdu najważniejszy jako uczestnik jestem “JA” i to, co wiem na swój temat.
Moduł I – Autodiagnoza siebie
- Wartości i ich wpływ na mój system zarządzania
- Jakim jestem typem - co może mi pomagać a co przeszkadzać
- Poziomy odporności psychicznej w biznesie
- Autodiagnoza inteligencji emocjonalnej
- Okno Johari
Moduł II – Zarządzanie a przywództwo
- Rola Menedżera i Lidera. 5 głównych zadań Lidera.
- Podstawy analizy transakcyjnej w zarządzaniu.
- Ćwiczenie Round Robin, wyzwania związane z rozwojem liderskim.
- Jaki jest Twój styl przywództwa? Test Blake&Mouton.
- Skupiony na wyniku czy skupiony na ludziach - warianty i adekwatność.
- Przywództwo zorientowane na rezultaty.
- Poziomy przywództwa wg Drottera. Wyzwania przejścia.
- Od mikrozarządzania do skutecznego delegowania.
- Expose szefa.
Zjazd II Komunikacja Intrapersonalna i interpersonalna w biznesie i życiu
BLOK I - EMOCJE I IE, ASERTYWNA KOMUNIKACJA
- Emocje w pracy1.
- czy są i po co nam emocje
- charakterystyka emocji
- IE vs IQ
- model IE Saloveya i Meyera – omówienie 4 komponentów
- co zrobić z emocjami w pracy - Asertywna komunikacja: asertywność jako jedno z narzędzi IE2.
- czym jest asertywność? Czym nie jest?
- narzędzia asertywnej komunikacji w wyznaczaniu i obronie granic:
- komunikacja typu Ja, czyli nauka wyrażania siebie w oparciu o wzajemny szacunek
- kultura feedbacku: przekazywanie konstruktywnej informacji zwrotnej
- reagowanie na krytykę
- formułowanie i przekazywanie pochwał, czyli jak chwalić, by wzmacniać motywację i
- zaangażowania oraz poczucie własnej wartości
- reagowanie na rozbieżne opinie
- przyjmowanie odmowy czemu ludzie odmawiają
- poziomy aktywnego słuchania
- sesja pytań i odpowiedzi, informacji zwrotnych
- autorefleksja Bank wartości i analiza posiadanych zasobów
BLOK II - ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW
- Zaangażowanie pracowników a rola lidera1.
- poznanie aktualnych danych odzwierciedlających zaangażowanie pracowników
- czynniki budujące zaangażowanie a wpływ lidera - 5 dysfunkcji pracy zespołowej wg. Lencioniego i sposoby ich przezwyciężania2.
- prezentacja i omówienie 5 dysfunkcji
- budowanie zaufania jako klucz do budowania zespołów zorientowanych na rezultaty:
■ Ujawnianie siebie – ćwiczenia umożliwiające poznanie i zrozumienie członków zespołu
■ Style komunikacyjne – o sile różnorodności w zespole - Model dopasowania stylu przywództwa wg. Herseya i Blancharda3.
- 3 kluczowe umiejętności lidera wg. Modelu – diagnoza, dopasowanie, prowadzenie rozmów rozwojowych
■ Diagnoza: nauka umiejętności analizowania poziomu dojrzałości pracownika
■ Dopasowanie: dobór stylu przywództwa dopasowany do potrzeb i możliwościpracownika
■ Prowadzenie rozmów rozwojowych: nauka umiejętności skutecznej komunikacji i pracyz poziomem motywacji danego pracownika
Zjazd III Zarządzanie Strategiczne
...
Zjazd IV - Zarządzanie zmianą
...
Zjazd V – Skuteczność w dzialaniu
...
Zgłoś swój udział
Miejsce: Olsztyn
Dokładne miejsce przekazane zostanie na początku stycznia 2024.
Harmonogram
Data zjazdu | Dzień I zjazdu | Dzień II zjazdu |
9-10.06.2024 | 10:00-11:30 | 9:00-10:30 |
16-17.06.2024 |
11:45-13:15 |
10:40-12:10 |
Inwestycja: 7 700zł *
W cenie:
- 10 dni warsztatów z praktykami
- 80 godzin dydaktycznych zajęć
- 5 ekspertów praktyków
- Grupa max 20 osób
- Testy i narzędzia z zakresu zarządzania i przywództwa
- Opieka merytoryczna dla każdego uczestnika
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia Akademii Przywództwa w Akademii Rozwoju Biznesowego Kompas
- Przerwa kawowa
* Koszt nie uwzględnia zakwaterowania i dojazdów uczestników oraz przerwy lunchowej
* Podmiot zwolniony z VAT zatem cena jest ceną netto/brutto