Pobudzenie potrzeby działania zespołowego, zachęcenie do dialogu, pokazanie elementów związanych z Zarządzaniem zmianą. Efektem szkolenia jest również poznanie narzędzi i praktyk zarządzania zmianą, które mogą posłużyć wdrożeniu do macierzystej organizacji.
– Zrozumienie symptomów nadchodzących zmian i ich przyczyn.
– Umiejętność wpływu czynników zewnętrznych i wewnętrznych na zmiany w firmie.
– Zrozumienie psychologicznych aspektów procesu zmiany.
– Przygotowanie do wdrożenia zmiany, opracowania strategii i planu oraz ewaluacji procesu.
– Określenie ról i zadań kluczowych postaci w procesie zmiany.
– Umiejętne zdefiniowanie źródła i przyczyny oporu wobec zmiany.
– Zrozumienie stanowiska i potrzeb interesariuszy procesu zmiany.
– Zdobycie wiedzy, jak powinna wyglądać struktura komunikacji w procesie zmiany.
Szkolenie dedykowane jest menedżerom, osobom zarządzającym projektami w organizacji oraz tzw. talentom w organizacji.
1.Strategie wprowadzania i zarządzania zmianą.
2.Zmiany a rzeczywistość.
3.Przygotowanie firmy do planowanych zmian.
4.Zarządzanie kompetencjami pracowników w procesie zmiany.
5.Akceptacja zmiany jako kompetencja.
6.Zależność pomiędzy hierarchią indywidualnych wartości pracowników, a misją i strategią firmy.
7.Jak budować odpowiedzialność pracowników za wykonywane zadania ?
8.Budowanie poczucia przynależności do firmy.
9.Jak budować wśród pracowników świadomość ponoszonych kosztów wynikających z mało efektywnej pracy ?
10.Ludzie i ich współdziałanie w zmianie.
11.Usamodzielnianie pracowników – jak do tego dążyć?
12.Znaczenie kreatywności i elastyczności w zmianie.
13.Fazy przechodzenia przez proces zmiany.
14.Etapy procesu wprowadzania zmian.
15.5 barier wprowadzania zmiany.
16.Doskonalenie procesu poprzez narzędzia PDCA.
Akademii Kompas
Nr. DAS 87840533/3/Q Rev: 002