Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do efektywnego wykorzystaniem zasad asertywności i inteligencji emocjonalnej.
1.Wzmocnienie samooceny oraz zdobycie umiejętności pozwalających na samokontrolę.
2.Zwiększenie skuteczności osobistej i społecznej.
3.Nauka rozpoznawania stanów emocjonalnych u siebie i rozmówcy oraz umiejętne okazywanie odczuć adekwatnych do sytuacji.
4.Wzmocnienie relacji i kontaktów ze współpracownikami, podnoszenie poziomu swojej empatii i asertywności.
5.Zwiększenie łatwości poradzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresujących.
Osoby, które chcą podnieść swoją efektywność w zakresie asertywności oraz inteligencji emocjonalnej.
1.Asertywność – sztuka łagodnej stanowczości w komunikacji z pracownikami.
2.Postawa i umiejętności asertywne w zarządzaniu.
3.Efektywna komunikacja emocjonalna.
4.Umiejętność rozwiązywania konfliktów.
5.Sposoby wychodzenia z sytuacji trudnych.
6.Po co nam inteligencja emocjonalna w zarządzaniu?
7.Podział, rola i schemat powstawania emocji.
8.IQ czy EQ – co decyduje o sukcesie w zarządzaniu zasobami ludzkimi?
9.Wykorzystanie EQ w zarządzaniu ludźmi.
10.Wiedza o sobie jako czynnik efektywnego zarządzania emocjami.
11.Samoświadomość – autodiagnoza, uważność i obserwacja.
12.Ja realne, ja idealne i ja powinnościowe.
13.Samoocena a wzmacnianie pewności siebie.
14.Samokontrola – czyli jak panować nad impulsami w kontaktach międzyludzkich.
15.Metody i techniki radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami.
16.Identyfikacja wewnętrznych przekonań w kontekście umiejętności społecznych.
17.Uświadamianie sobie uczuć i potrzeb innych osób, czyli empatia w praktyce
Akademii Kompas
Nr. DAS 87840533/3/Q Rev: 002