Nabycie umiejętności efektywnych negocjacji biznesowych i społecznych
1.Zrozumienie echanizmu wpływające na negocjujące strony oraz skutki przyjęcia niewłaściwych rozwiązań.
2.Omówienie i przećwiczenie w praktyce zagrożeń czyhających na negocjatorów
3.Poznanie metod eliminacji stereotypów związanych z technikami negocjacyjnymi oraz konfliktem interesów co pozwoli na zmienę dotychczasowych postawy.
4.Wypracowanie katalogu dobrych praktyk oraz rekomendacji co pozwoli na lepszy dobór narzędzi wspierających codzienną pracę z klientem, współpracownikami czy przełożonymi.
5.Wyeliminowanie z nawyku negocjacyjnego zagrożenia jakie niosą za sobą źle prowadzone negocjacje np.: wysokie koszty, opóźnienia, utrata zaufania.
Osoby, które zajmują się negocjacjami, mediacjami, budowaniem zasad współpracy.
Wprowadzenie do ogólnej teorii negocjacji:
Czym są negocjacje i skąd biorą się związane z nimi trudności?
Prezentacja koła konfliktu,
Trudne zagrywki klienta
Kilka słów o psychologii w negocjacjach,
Jak w czasie negocjacji działa nasz umysł?
Fazy negocjacji.
Najbardziej znane style negocjacyjne.
Analogie do sztuk walki – dlaczego przegrywamy w negocjacjach lub wychodzimy z nich poobijani?
Omówienie metod pokonywania trudnych sytuacji w negocjacjach: przełamywanie impasów, reakcja na manipulację, obrona przed niepożądanymi zachowaniami, ultimatum, zerwanie negocjacji.
Przygotowanie arkusza analizy i planowania negocjacji.
Stworzenie katalogu dobrych praktyk do wdrożenia w pracy/życiu
Akademii Kompas
Nr. DAS 87840533/3/Q Rev: 002