Dzień 1
Moduł 1. Trendy kształtujące współczesny rynek pracy
- Przygotowanie Firmy do określenia potrzeb personalnych – planowanie zatrudnienia z uwzględnieniem inwestycji i rozwoju firmy. Wewnętrzny i zewnętrzny rynek pracy.
- Przygotowanie się menedżera do przeprowadzenia rekrutacji i selekcji kandydatów.
- Dlaczego pracodawcy, którzy chcą wygrać wyścig o najlepszych pracowników, powinni zadbać o swoją markę? (Employer Branding i Candidate Experience).
- Czego oczekują dobrzy kandydaci od przyszłej pracy?
Moduł 2. Profil Rekrutacyjny Kandydata
- Przygotowanie profilu kluczowych i pożądanych kompetencji kandydatów – co trzeba sprawdzić, a czego badać nie warto?
- Profil Rekrutacyjny Kandydata – jak sprawnie i szybko go stworzyć, dbając jednocześnie o to, by dokładnie wiedzieć kogo się szuka.
Moduł 3. Źródła pozyskiwania pracowników
- Sytuacja na rynku pracy – sposoby dotarcia do kandydata (metody tradycyjne i nowoczesne)
- Jak wygląda proces rekrutacji z perspektywy kandydata i pracodawcy – Skanowanie rynku pracy
Moduł 4. Ogłoszenie rekrutacyjne
- Social media w rekrutacji
- Dobór mediów a profil stanowiska, zasięg mediów
- Przygotowanie informacji dla kandydatów (uwzględnienie m.in. różnic pokoleniowych)
Moduł 5. Analiza dokumentów kandydata, przygotowanie do spotkania
- Czytanie dokumentów dostarczonych przez kandydata pod kątem rozpoznania kryteriów podlegających ocenie
- Na jakie informacje w CV należy zwrócić uwagę, o co i jak pytać kandydata.
Dzień 2
Moduł 6. Rozmowa kwalifikacyjna – od chaosu do porządku
- Lista przebojów pytań, które padają w trakcie rozmów rekrutacyjnych – jak uzyskać maksimum informacji unikając banału?
- Modele przygotowania rozmowy kwalifikacyjnej.
-
Moduł 7. Kwestionariusz do rozmowy kwalifikacyjnej
- Najskuteczniejsze pytania rekrutacyjne – pytania behawioralne – efektywne diagnostycznie i prognostycznie
- badanie predyspozycji kandydata – mocne pytania rekrutacyjne
- praktyczne narzędzie do zadawania pytań zgodnie z Modelem STAR, Lejek
- błędy popełniane w trakcie rozmowy rekrutacyjnej
- Konstruowanie pytań behawioralnych do rozmowy kwalifikacyjnej w oparciu o profil kandydata.
- Aspekty prawno-etyczne procesu rekrutacyjnego.
Moduł 8. Rozmowa kwalifikacyjna … a co potem?
- Metody badania deklarowanych umiejętności, dzięki którym zmniejszy się ryzyko popełnienia błędu w ocenie kandydata – techniki zaczerpnięte z Assessment Center
- Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi
- Po rozmowach – ocena kandydatów, podsumowanie kryteriów wyboru – Matryca Zatrudnienia – narzędzie, które pomaga podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy z konkretną osobą.
Moduł 9. Wybór i akceptacja kandydata do pracy
- Złożenie propozycji pracy wybranemu kandydatowi
- Podziękowanie pozostałym kandydatom.
Moduł 10. Wnioski. Podsumowanie szkolenia.
- Zakończenie warsztatu omówieniem przygotowanych narzędzi.
Szkolenie obejmuje zapoznanie i przećwiczenie praktycznych technik i narzędzi pomocnych w skutecznym prowadzeniu rozmów rekrutacyjnych:
- Model Profilu Rekrutacyjnego Kandydata – praktyczne narzędzie, które pomaga odkryć, co jest najważniejsze do dalszej weryfikacji u kandydatów
- Model STAR i techniki zadawania pytań behawioralnych badających predyspozycje kandydata
- Techniki badania umiejętności deklarowanych przez kandydata.
Uczestnik szkolenia otrzyma również:
- Katalog przykładowych pytań behawioralnych ułożonych pod kątem kluczowych kompetencji oraz gotowy scenariusz do rozmowy prowadzonej modelem STAR.
- Poradnik przygotowania i poprowadzenia spotkania rekrutacyjnego online.
Grupa szkoleniowa: max. 8 osób