REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW

Cel:

Celem biznesowym jest:

– otrzymanie informacji o najlepszych praktykach rekrutacyjnych

– stworzenie dla stanowiska w firmie opisu stanowiska niezbędnego do procesu efektywnej rekrutacji

– poznanie odpowiednich schematów rekrutacyjnych

–  zdobycie wiedzy o metodach rekrutacji

– zrozumienie kandydatów, ich reakcji i zachowania

– poznanie i przepraktykowanie procesu rekrutacji w bezpiecznym środowisku szkoleniowym.

Program:

  1. Opis stanowisk i zakresy czynności
  • Formularze stanowiskowe
  • Poziomy zaszeregowań
  • Matryca kompetencji
  • Po co wniosek rekrutacyjny i zakres czynności ?
  • Określanie zadań i wartości rozwojowych
  • Charakterystyka pracownika – typologia kandydatów
  1. Wybór kandydatów do rekrutacji
  • Poszukiwanie kandydatów
  • Jak przeprowadzić wstępną selekcję CV?
  • Kontakt z kandydatami
  • Uwaga na dyskryminację
  1. Przygotowanie do rekrutacji
  • Planowanie procesu
  • Kwestionariusz osobowy – jak go stworzyć?
  • Przygotowanie i struktura rozmowy rekrutacyjnej
  • Lista kontrolna do rozmowy rekrutacyjnej
  • Jak połączyć rekrutację z budowaniem wizerunku firmy
  • Określenie kryteriów selekcji
  1. Rekrutacja
  • Przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
  • Rozmowa rekrutacyjna
  • Otwarcie rozmowy

a) Pytania w rekrutacji :

  • Rodzaje pytań rekrutacyjnych
  • Jak zadawać pytania rekrutacyjne?
  • Cele pytań rekrutacyjnych
  • Pytania o doświadczenie
  • Pytania kompetencyjne
  • Pytania motywacyjne

b) Obserwacja kandydata:

  • Obserwacja zachowań
  • Obserwacja niewerbalności

c) Rodzaje wywiadu:

  • Wywiad sytuacyjny
  • Wywiad skierowany na pracę
  • Wywiad psychologiczny
  • Wywiad wstępny w stresie

d) Zakończenie rozmowy rekrutacyjnej

  • Po co w ogóle oceniamy?
  • Jak oceniać kandydata po rozmowie?
  • Mocne strony i błędy oceny
  1. Wdrożenie kandydata do firmy – komunikacja wprowadzająca
  • Miejsce i cele firmy
  • Wprowadzenie do zespołu
  • Zasady pracy
  • Zadania i obowiązki

 

Termin: 12-13/04/2018  

Godziny: 9:00-15:00

Cena: 1900 zł

Trener prowadzący: Małgorzata Dudek

W latach 2001 – 2009 pracownik Bank Handlowy / Citi. Osoba zarządzająca zespołami od 4 do 30 osób. Aktywny rekruter oraz audytor wewnętrzny. Realizator projektów budujących komunikacje wewnątrz organizacji oraz projektodawca i realizator badań satysfakcji pracownika jak również wdrażania planów naprawczych w zakresie satysfakcji pracowniczej.  Posiada doświadczenie w tworzeniu matrycy kompetencji oraz systemów ocen okresowych. Praktyk modeli ciągłego doskonalenia i systemów jakościowych. Realizator projektów związanych z tworzeniem map procesów,  optymalizacją procesów oraz tworzeniem procedur systemowych. Aktywny organizator projektów CSR , akcje fundacji Kronenberga oraz wewnętrznego ruchu  na rzecz rozwoju.

Ukończyła kierunku studiów to : Zarządzanie zasobami ludzkimi z elementami coaching.

Ukończona szkoła trenerska  w Grupie ODiTK (Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego). Certyfikowany coach z akredytacją ICF na poziomie ACC oraz  Akademia Mediacji – 90 godz. Ełen kurs mediacyjny.

Wykładowca Coachingu w Wyższej Szkole Psychologicznej.

Autorka artykułów :

– Miesięcznik Benefit nr 1(13)/2013 o tematyce „ Trudne rozmowy z pracownikami”

– Miesięcznik Benefit nr 2(14)/2013 o tematyce „ Budowanie autorytetu menadżera”

– Miesięcznik Benefit nr 3 (15)/2013 o tematyce „Kreatywność w zarządzaniu”

– Miesięcznik Benefit nr 12/2013 o tematyce „ Efektywne rozwiązywanie konfliktów”

– Miesięcznik Benefit nr 6/2017 o tematyce „Znaczenie wewnętrznej komunikacji”

Członek stowarzyszenia EMCC (European Mentoring and Coaching Council) oraz ICF (International Coach Federation).

Od  15 lat twórca i współtwórca projektów rozwojowych. Miłośniczka procesu ciągłego doskonalenia  i usprawniania procesów.  Celem  w procesie szkoleniowym jaki sobie stawia jest zdobycie umiejętności przez uczestników, którzy w sposób aktywny i bezpieczny szkoleniowo dokonują procesu zmiany .