Metoda hasłowa

Zastanawiasz się nieraz jak przygotować się do ważnej rozmowy? Nie wiesz, które informacje są najważniejsze, a może  idziesz na żywioł? Pamiętaj każde z ważnych rozmów powinna być dobrze przemyślana.

Przed jej odbyciem musisz dokładnie się do niej przygotować odpowiadając sobie na kilka prostych pytań:

  1. Jaki chce uzyskać rezultat ?
  2. W jaki sposób chcę, aby to się stało ?
  3. Jakie mogą wystąpić zagrożenia ?
  4. Jakie będą konsekwencję osiągnięcia rezultatu?

Czy przed spotkaniem robić notatki ? Jak najbardziej – pamiętaj ludzie sukcesu notują : )

Zachowaj jednak umiar w notowaniu. Pisz konkretne hasła, aby zakodować sobie słowa klucze, które przypomną Ci o tym co miałeś powiedzieć. Nieraz gdy mamy zbyt duże notatki skupiamy się bardziej na tym co jest napisane niż na tym co mamy powiedzieć. Metoda hasłowa powoduje, że pamiętamy o rzeczach najważniejszych, jesteśmy bardziej skupieni na słuchaniu drugiej strony, dążymy do założonego celu.

A samo pisanie – pozwala nam znaleźć czas na wstępną analizę, spojrzenie na sytuację z dystansem i co najważniejsze na rozmowie zachować większy spokój.

Metodę tą można stosować w systemach sprzedaży, rozmowach wewnętrznych w firmie, rozmowach kwalifikacyjnych oraz innych sytuacjach, które wymagają od nas podjęcia ważnych dla nas decyzji.