Poznanie taktyk i technik komunikacyjnych, nabycie prawidłowych nawyków komunikacyjnych, nabycie umiejętności prawidłowego rozpoznawania różnych modeli komunikacji interpersonalnej.
5. Zrozumienie własnego stylu komunikacji.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą ponieść kompetencje zakresu komunikacji, aktywnego słuchania oraz zrozumienia drugiej strony w dialogu.
1.Pojęcie komunikacji.
2.Modele komunikacyjne.
3.Filtry i Bariery.
4.Komunikacja werbalna i niewerbalna.
5.Komunikacja niewerbalna – znaczenie mowy ciała a badania A. Meharbiana.
6.Warstwy wypowiedzi wg. Shultza Von Thuna.
7.Słuchanie czy słyszenie ?
8.Sztuka zadawania pytań.
9.Typologia osobowości.
10.Systemy reprezentacji.
11.Informacja zwrotna.
12.Komunikacja Asertywna.
13.Komunikat JA.
14.Zasady czystej komunikacji.
15.Reguły wywierania wpływu.
16.Podstawy analizy transakcyjnej.
Akademii Kompas
Nr. DAS 87840533/3/Q Rev: 002